Blog - Page 2 of 8 - Profbloggers.nl
Profbloggers Sjoukje Bakker - blogcoaching

De 3 blogs die elke ondernemer moet schrijven

Als je zakelijk succes uit je blog wil halen, zijn er 3 blogs, die je beslist op je site moet opnemen. Als je de eerste mist, is het lastig voor je lezer om een band met je te krijgen.  Als je de tweede mist, snapt je lezer niet waarom jij een expert bent. En als je […]

Lees verder
verkopen verschrikkelijk

Hoe kun je succesvol ondernemen – als je verkopen verschrikkelijk vindt

Ooit ging ik samen met mijn partner op zoek  naar een nieuwe keuken. We hadden net een nieuw (oud) huis gekocht, en de keuken was nog uit de jaren zeventig. Veel eisen hadden we niet aan onze nieuwe kookhoek, behalve dan dat hij mooi moest zijn. En bij voorkeur ook niet te duur. In de keukenzaken […]

Lees verder
Hoe verkoop je doorlopend - Sjoukje Bakker Profbloggers

Hoe verkoop je doorlopend via de mail (zonder constant aan het werk te zijn)

Ken je dat, dat je bij de kassa van de supermarkt staat te wachten en dat je dan even je mail checkt. En… dat je dan zelf ook iets verkocht blijkt te hebben? Of dat je op het schoolplein staat te wachten op je kinderen en je telefoon pakt, en nog net ziet dat er […]

Lees verder
Mailfunnel

Wat is een mailfunnel? (en waarom jij er zeker een nodig hebt!)

Als je je gaat verdiepen in online verkopen, kom je overal het woord funnel tegen: sales funnel, marketing funnel, mail funnel. Het klinkt eng en spannend: als een fuik waarin je mensen niet meer laat ontsnappen.Dat is het niet. Een funnel is een trechter en een zeef tegelijk. Het is een opeenvolging van acties die […]

Lees verder
Blogritme

Hoe kom je terug in je blogritme – als je het hebt laten versloffen

Heb jij ook tijdens de crisis je blogritme wat laten versloffen? Of… misschien al eerder? Regelmatig bloggen is slim, zeker als je nog niet zoveel berichten online hebt staan. Maar omdat de wereld even stil leek te staan, zijn er ook veel blogs gestokt. Dat kan gebeuren. Maar nu gaan we weer verder. Tip 1: Brainstorm […]

Lees verder
beste social media voor mijn bedrijf

Wat zijn de beste social media voor jouw bedrijf? Trap niet in deze 2 valkuilen

Als mijn klanten ergens vaak over klagen, is het wel over hoeveel tijd ze kwijt zijn aan social media. En… ook hoe weinig dat vaak oplevert. Dat heeft vaak twee oorzaken:Ze zitten op het verkeerde mediumZe verspreiden hun tijd tussen alle sociale mediaEn allebei deze strategieën hebben geen zin. Hoe bedoel je: het verkeerde medium?Elk social […]

Lees verder
Hoe kun je een zakelijke Facebook-pagina omzetten in een groep - groep vrienden met telefoons

Hoe kun je een zakelijke Facebook-pagina omzetten in een groep?

“Hoe kun je een zakelijke Facebook-pagina omzetten in een groep?” De vraag kwam nadat ik een heel betoog had gehouden over waarom ik zo blij ben met mijn Facebook-groep. Mijn toehoorders waren overtuigd, een gezellige en betrokken Facebook-groep is veel beter dan een saaie openbare Facebook-pagina. Maar dan willen we daar natuurlijk ook wel direct […]

Lees verder
Hoe vind ik nieuwe klanten - Sjoukje Bakker - Profbloggers

Hoe vind ik nieuwe klanten? Mijn 7 stappen naar verkoopsucces

Toen ik op een dag fulltime met Profbloggers aan de gang ging, was dit de vraag die me het meest benauwde: “hoe vind ik nieuwe klanten?” Ik wist ook toen in theorie al hoe het moest, door bloggen klanten vinden. Maar toch vond ik het spannend. Het is een handige en foolproof methode die ik […]

Lees verder
Hoe organiseer je een challenge

Hoe organiseer je een challenge? Mijn tips

Een paar jaar geleden bedacht ik iets nieuws: ik wilde de lezers van mijn bespaarblog helpen met het opruimen van hun financiële rommel. En al snuffelend op Amerikaanse blogs kwam ik tot een briljant idee! Een challenge! “In 15 dagen je financiën op orde” rolde uit mijn pen. Ik plaatste er een blog over, riep […]

Lees verder
verschil tussen een Facebook-pagina en een Facebook-groep? - scherm met facebook en telefoon - wanneer is het slim om te adverteren op Facebook

Wanneer is het slim om te adverteren op Facebook

Als ik vertel dat 99,9% van de bezoekers op mijn website organisch zijn, krijg ik vaak verbaasde reacties. #HOEDAN? (Lees daarover bijvoorbeeld deze blog). Toch ben ik helemaal niet tegen adverteren. Sterker nog, voor veel bedrijven denk ik dat het slim is om advertenties op sociale media in te zetten om meer bezoekers naar hun […]

Lees verder