De kern van online strategie én van mijn bedrijf is mijn mailinglijst. Het bestand met e-mailadressen die mensen mij uit zichzelf gegeven hebben. De reden? Ik heb daar al zoveel geld mee verdiend! En ook al jarenlang. In 2017 begon ik zowel met het verzamelen van e-mailadressen als met een Facebook-groep. Al snel had ik dik […]
Lees verder“Zakelijk bloggen heeft toch geen enkele zin meer?!” “Je kunt beter vloggen / instagrammen / salesfunnelen of noem het maar op!” “Google vindt je echt niet meer hoor, je kunt beter gewoon adverteren op Facebook.” “Gratis webinars geven is een veel slimmer idee.” Regelmatig als ik mensen vertel dat mijn hele businessmodel gebaseerd is op bloggen, […]
Lees verderAls ik door social media scroll, valt één ding me vaak op: mensen gedragen zich vaak alsof ze op een onbewoond eiland zitten. Ze roepen en schreeuwen en doen van alles om maar gezien te worden door dat eenzame voorbijvarende schip.Er worden geweldige tips gedeeld, mooie verhalen verteld, fijne adviezen gegeven en prachtige foto’s getoond. […]
Lees verderSocial media zijn bedoeld als om sociaal met elkaar om te gaan. Gezellig met elkaar in gesprek te gaan. Echt contact te sluiten. Maar in de praktijk… blijkt dat toch moeilijk. Als ik aan mijn klanten vraag wat ze het lastigst vinden van online marketing, krijg ik altijd het antwoord: sociale media. Nou ja, ze […]
Lees verderToen ik nog fulltime blogger was, werkte ik volgens een vast stramien aan mijn blog. Dat ging ongeveer zo… Ik bedacht een leuk onderwerp om over te schrijven. Ik schreef de blog. Ik publiceerde de blog. Een paar weken later bedacht ik me ineens dat ik er wel wat mee kon doen, en plakte er een leuk […]
Lees verderWat is nu het beste tijdstip om iets te delen op social media? Wanneer posten op social media verstandig is, is niet zo maar te zeggen. Er gaan allerhande geruchten over op diezelfde social media. Maar vaak spreken ze elkaar tegen. Wat is nu de waarheid?Er is geen ideaal tijdstip om te posten op social […]
Lees verderAls de experts het ergens oneens over zijn, is het wel waar, wanneer en hoe vaak posten op social media verstandig is. Iedereen roept iets anders!De reden daartoe is ook wel logisch: het verschilt letterlijk per doelgroep. Als je een jongere doelgroep hebt, moet je een ander type medium kiezen dan wanneer je een oudere […]
Lees verderHet is best lastig om elke keer weer iets nieuws te bedenken om je lezers mee te vermaken. En er is zoveel dat je moet doen als ondernemer die online een voet aan de grond wil krijgen: bloggen, posten op social media, nieuwsbrieven schrijven en dan ook nog vloggen als je een breder publiek wil […]
Lees verderPas geleden stelde ik op mijn Facebook-groep de vraag: wie wil er feedback op haar blog? Aarzelend kwamen de eerste reacties binnen. Het is natuurlijk ook behoorlijk spannend, als er ineens een echte blogcoach mee kijkt. 😉 De ingezonden blogs waren prima teksten. Ze waren goed leesbaar en het was me ook duidelijk waarom ze geschreven […]
Lees verder“Wat voeg ik nou toe?” Het was even stil aan de andere kant van de lijn. “Alles is al eens geschreven. Ik kan me niet voorstellen dat ik nog met iets ga komen dat niet allang ergens op internet staat.” Ze bracht het met een diepe zucht. Er sprak zo’n gelatenheid uit. Ik kon het alleen […]
Lees verder