Toen ik net begon met bloggen, had ik al een hele lijst met onderwerpen waarover ik wilde bloggen. Het leek me goed om een beetje af te wisselen. Toen ik eenmaal een tijdje lekker bezig was, en de ene na de andere blog uit mijn pen vloeide (of eigenlijk uit mijn toetsenbord, ik doe niet […]
Lees verderPas geleden publiceerde ik een post met de 10 acties die je zou moeten doen voordat je een blog live zet. Maar… zodra je op de Publiceren-knop geklikt hebt, ben je nog niet klaar. Er zijn ook nog flink wat dingen die je moet doen NADAT je een blog gepubliceerd hebt. Een aantal op de […]
Lees verderVorige week ontving ik een mailtje van Paypal. Er was een bedrag van dik € 1000 gestort, commissie voor affiliate verkopen. Feestje! Zeker als je weet dat ik daar bijna geen tijd in heb hoeven stoppen. Ik ben echt groot fan van affiliate producten, dat zal duidelijk zijn. Als je de juiste producten promoot, kun je […]
Lees verderErgens in juni 2018 ging één van mijn blogs viraal. En niet zo’n beetje ook. Toen ik om een uurtje of 11 eens de statistieken checkte, zaten er maar liefst 198 mensen tegelijk op mijn blog. Op dat moment waren er al dik 4000 langs geweest. Ik was – zonder dat ik het wist – […]
Lees verderVan de week constateerde ik dat ik nogal achterliep met het schrijven van teksten. Meestal lukt het me om maar 1 tekst per dag te schrijven, maar eigenlijk had ik er 10 nodig. Dus… ik besloot te gaan voor een marathonsessie: ik wilde die dag 10 teksten schrijven. Dat lukt je nooit! Of… toch wel? […]
Lees verderJaren geleden zat ik dagelijks op Pinterest. Ik was via een Google-zoektochtje naar kerstknutsels terechtgekomen op de pinborden van Amerikaanse bespaarblogs (Amerikaanse bespaarbloggers knutselen nogal graag) en was mateloos gefascineerd. Sowieso door hun creatieve manieren om kerstballen uit wc-rollen te toveren, maar ook door hun slimme bespaartips. En… door het feit dat sommigen van hen […]
Lees verderVoor wie schrijf jij je blog? Geen moeilijke vraag hè. Voor je lezer natuurlijk. Dat geldt voor iedereen. Maar… is jouw lezer ook je klant? Aan wie stuur jij je facturen? Wie betaalt er voor jouw blog? Het is belangrijk om hier onderscheid in te maken, omdat het voor je blogstrategie nogal een verschil maakt of jij […]
Lees verder“Dat klinkt als heel veel werk!” was het antwoord van één van mijn klanten op de vraag of ze al eens aan een Facebook-groep gedacht had. “Bovendien heb ik al een pagina die me heel veel tijd kost!” vervolgde ze wat somber. Toch overtuigde ik haar om een groep te beginnen. Ik denk namelijk dat je beter […]
Lees verderSommige mensen vinden ‘SEO’ een vies woord. Je website optimaliseren voor Google is nep en je krijgt er vast een penalty door. Niks is minder waar! Door white hat SEO technieken te gebruiken, kun je je website voor Google optimaliseren zonder dat je zo’n gevreesde penalty krijgt. Zo word je goed gevonden in de zoekmachine […]
Lees verderHet allereerste blogboek – en enige – dat ik las, was het boek How to blog for profit without losing your soul, van Ruth Soukup. Sindsdien heb ik het nog vaak gelezen. En elke keer kom ik weer handige tips tegen die me verder helpen. Ruth’s boodschap is in al haar blogs en boeken globaal hetzelfde: […]
Lees verder