Voorkant van In 7 stappen naar een geweldige online marketing strategie

Wil jij een sterke online marketing strategie?

Volg mijn handige stappenplan voor het ontwerpen van een online strategie. Bestel nu mijn gratis e-book.

Wil jij een sterke online strategie ontwikkelen?

Als je online succes wil behalen, is een goed ingerichte online marketing strategie van groot belang. 


Het is niet moeilijk, een online strategie maken. Maar het is wel heel erg belangrijk. Als je geen goede strategie voor jouw online verkoop hebt uitgewerkt, schiet je met hagel. Dan wordt het heel lastig om je tijd goed te verdelen en de juiste acties uit te zetten. 


Wat is een online marketing strategie?

Een online marketingstrategie is een bedrijfsstrategie waarbij je je online kanalen als uitgangspunt neemt. Wat voor bedrijf je ook hebt: een strategie heb je altijd nodig. Dat is de weg die je volgt om je bedrijf een succes te maken. En online doe je dat met behulp van je website, social media, e-mailfunnel et cetera. 


Waarom is een online marketing strategie zo belangrijk?

Zonder strategie is het heel moeilijk om te bepalen wat je wanneer moet doen. Er is zoveel mogelijk! Als je wil, kun je de hele dag aan de slag met social media, zonder ook maar iets te bereiken. Als je een heldere online strategie hebt, weet je wat je wanneer en hoe moet doen. Dat scheelt je veel tijd, geld én frustratie. Als je een logisch uitgewerkte marketing strategie hebt, bereik je je doelstellingen veel sneller. 


Toch hebben veel ondernemers nog geen strategie, laat staan een online strategie. Vaak hebben ze wel een idee van wat ze willen bereiken met hun bedrijf (klanten helpen, omzet behalen, winst maken!). Maar hoe ze daar komen en wat ze daarvoor nodig hebben... Dat is een tweede. 


Heb jij nog geen online marketing strategie?

Ben jij ook nog zoekende? Weet je niet precies wat jouw online strategie zou moeten zijn? Bestel dan mijn gratis e-book en volg de 7 praktische stappen.


Hoe krijg je klanten door te bloggen - blog schrijven

Sorry hoor, ik heb geen tijd om te bloggen. Ik ben al zoveel tijd kwijt aan social media!"


De inleiding het verontschuldigende mailtje van S was duidelijk: ze wilde wel graag mee doen met mijn nieuwe blogtraining, maar ze had er simpelweg de tijd niet voor.


Toen we haar online marketingstrategie hadden uitgewerkt, waren haar prioriteiten compleet omgedraaid. Op basis van haar blog vulde ze haar social media. En de klanten... die kwamen toen wel!

Een geweldige online marketing strategie ontwikkelen?

Bestel nu mijn gratis e-book en volg mijn handige stappenplan voor het ontwerpen van jouw online marketingstrategie. Dan stuur ik het je meteen toe.

Hoe ontwikkel je een online marketing strategie?

Een gedegen online marketingstrategie ontwikkel je in 7 stappen. Ik leg ze kort uit:

1

Stap 1: Bepaal je ideale klant

Wie wil je bereiken? Als je daar een helder beeld bij hebt, kun je je ideale klant veel beter bereiken. Schrijf daarom goed uit wie jouw ideale klant precies is. Waar hebben ze last van? En hoe kun jij ze helpen met het oplossen van hun probleem? 

Online marketing strategie - Sjoukje Bakker Profbloggers - ideale klant
2

Stap 2: Bepaal de doelstellingen van je strategie

Wat wil je bereiken met jouw online strategie? Wil je meer klanten krijgen? Of wil je je voornamelijk richten op het vinden van nieuwe leads het doel? Of gaat het je er in eerste instantie vooral om dat je een sterkere naamsbekendheid opbouwt? Of is het een combinatie van allemaal?

3

Stap 3: Bepaal je cijfers

Wil je meer websitebezoekers? Meer leads? Of meer klanten? Hoeveel heb je er nu? En hoeveel moeten het er worden? 


Lees ook Waarom sturen op meer bezoekers je niets oplevert

Blog statistieken - Online marketing strategie - Sjoukje Bakker - Profbloggers
4

Stap 4: Maak een keuze voor het beste social medium

Elk social medium heeft een eigen karakter. Het type berichten dat mensen er plaatsen is verschillend, net als de tone of voice. Laat je keus voor een social medium afhangen van het doel dat mensen hebben als ze gebruik maken van dat social medium.

5

Stap 5: Schrijf geweldige content

Door geweldige blogs te schrijven die antwoord geven op de vragen van jouw doelgroep bereik je de juiste mensen en help je hen een stap verder. Blogs zijn niet alleen belangrijk voor je website zelf, maar vormen ook de ideale input voor alle sociale media.


Lees ook: Waarom leest niemand mijn blog? Check deze 7 stappen

6

Stap 6: Deel je content en maak contact

Plaats je content op sociale media en maak contact met je doelgroep. Door je content aan te laten sluiten op je marketingplannen, sla je in feite twee vliegen in één klap. Je bent zichtbaar op sociale media, en je brengt je dienstverlening op een slimme manier onder de aandacht bij jouw gewenste doelgroep. 


Lees ook Hoe vaak kun je het beste posten op sociale media? en Wanneer kun je het beste posten op sociale media? 

Sjoukje Bakker - Profbloggers - Online marketing strategie - bloggen
7

Stap 7: Test, evalueer en stuur bij

Leveren je acties op social media echt meer bezoekers, inschrijvers of klanten op? Wat werkt wel en wat werkt niet? Test je social media posts, bekijk wat het oplevert en stuur regelmatig bij. Dan kun je jezelf veel tijd besparen. En je behaalt het beste resultaat met je online marketing strategie. 


Volg me ook op Instagram om te zien hoe mijn online strategie in de praktijk werkt.

Ontwerp je eigen online marketing strategie

Volg mijn 7 slimme stappen voor het ontwerpen van jouw online strategie. En bestel nu mijn gratis e-book.