Ondernemers
Video/Text

Succesvol online verkopen

2 Modules 8 Chapters 48 Lessons Intermediate

About this course

In 3 slimme stappen leer je precies wat je moet weten om online te verkopen. Precies zoals ik dat zelf ook doe. Zonder leuren. Zonder netwerken. En zonder ingewikkelde systemen. 

Ik deel al mijn kennis met jou. Alle mails en alle verkooptechnieken. Zodat jij het wiel niet uit hoeft te vinden. 

We gaan eerst aan de slag met jouw doelstellingen en jouw ideale klant. Ik vertel je precies wat je moet doen om te zorgen dat jouw ideale klant jou weet te vinden.

Ook brengen we jouw verkoopproces helemaal in beeld. We ontleden het en richten het zo in, dat jouw ideale klant uit zichzelf van jou gaat bestellen. 

Ik leer je hoe je een mailinglijst opbouwt, hoe je die onderhoudt, en ook precies wat je wanneer moet mailen om te verkopen.

Alle opdrachten kun je terugvinden op de online leeromgeving, waar ze per onderdeel gerangschikt zijn. 

Tot slot ontvang je feedback op je ingestuurde opdrachten. Kom je er niet uit? Dan mag je me altijd een bericht sturen. Dan denk ik met je mee.

Ontdek meer

Course Structure

4 Chapters

Verzamelen

Als eerste gaan we aan de slag met het inrichten en vullen van je mailinglijst. 

De basis op orde 7 Lessons

Wat leer je in deze module

In deze video neem ik je in vogelvlucht mee door de lessen van deze module. Ik vertel je over het nut van mailen, en leg je uit hoe je de eerste leden op je lijst krijgt. 

Alleen voor klanten

Waarom is het zo belangrijk om e-mailadressen te verzamelen?

E-mailadressen zorgen voor veel meer verkopen dan alle sociale media bij elkaar. Waarom leer je in deze les. 

Alleen voor klanten

Maak e-mail je hoogste prioriteit

Zorg er altijd voor dat je mail bovenaan je prioriteitenlijstje staat. Alleen dan krijg je een lijst waar je succesvol aan kunt verkopen. 

Alleen voor klanten

Wat heb je nodig?

Je hebt niet veel nodig om een mailinglijst op te starten. In deze les vertel ik je wat je wel en niet al geregeld moet hebben. 

Alleen voor klanten

Hoe tackel je de AVG?

Sinds de AVG is ingevoerd, kun je niet zomaar iedereen meer mailen. Hoe dat precies in elkaar zit, lees je in deze les.

Alleen voor klanten

Welke gegevens verzamel je?

Hoe meer je van je klanten weet, hoe beter. Maar je kunt niet alles vragen.

Alleen voor klanten

Opdrachten

Lees hier de opdrachten die bij dit hoofdstuk horen. Vergeet je niet het resultaat met mij te delen?

Alleen voor klanten

Richt je e-mailsysteem in 5 Lessons

Hoe kies je een goed mailingsysteem?

Welk mailingsysteem raad ik je aan en waarom?

Hoe open je een account?

In deze les leer je hoe je een account opent bij Active Campaign. 

De juiste instellingen geregeld

Zet eerst de instellingen goed voor je van start gaat met het verzamelen van mailadressen.

Hoe importeer je contacten?

Heb je al eerder e-mailadressen verzameld? Dan leer je in deze les hoe je ze kunt toevoegen aan Active Campaign.

Opdrachten

Lees hier de opdrachten die bij dit hoofdstuk horen.

Alleen voor klanten

Hoe verzamel je e-mailadressen? 11 Lessons

Wie ben je en wat heb je te bieden?

Voor je je op je klanten kunt gaan richten, is het verstandig om goed onder woorden te brengen wie jij bent en wat je te bieden hebt.  Op basis van de vragen in dit hoofdstuk schrijf je je eigen verhaal.

Hoe wordt een lezer een klant?

Het uiteindelijke doel van het verzamelen van mailadressen is dat je je producten kunt gaan verkopen. En verkopen zal alleen succesvol zijn als jij de juiste doelgroep en het juiste product aan elkaar kunt verbinden. 

Daarom is je eerste stap bij het verzamelen van die adressen altijd een heldere analyse van jouw doelstellingen, je ideale klant en jouw oplossingen.

Wie is je doelgroep?

Van welke klanten wordt jij het meest blij? Wie kun jij het beste helpen? Wie is jouw ideale klant? Door je op deze mensen te richten, bereik je de juiste klanten. 

Hoe weet je wat werkt?

In dit hoofdstuk ben je aan de slag geweest met jouw eigen verhaal en met je ideale klant. En we gaan hierna aan de slag met jouw weggever. Spannend! Maar hoe weet je nu wat werkt voor jouw ideale klant? Wat willen ze downloaden?

Wat is een goede weggever?

Mensen geven over het algemeen niet zomaar hun mailadres af. Daar willen ze iets voor in de plaats. Dat "iets" noemen we meestal een weggever, een lead magnet of een lead generator. Het is allemaal hetzelfde: een middel om mensen ervan te overtuigen dat ze hun mailadres aan je moeten geven. 

Verschillende varianten van weggevers

Leer welke type weggevers er zijn en welke wanneer van toepassing zijn.

Hoe maak je een flitsende weggever?

Heb je een concept idee uitgewerkt, dat zich in een A4 laat vangen? Dan kun je die mooi vormgeven en als pdf op je site zetten.  Ik leg je uit hoe je dat doet.

Hoe kan iemand zich inschrijven?

Zodra iemand jouw weggever wil hebben, is het wel handig als ze gewoon direct haar gegevens achter kan laten. Daar heb je een inschrijfformulier voor nodig dat rechtstreeks op jouw website getoond wordt.

En hoe kan iemand jouw weggever krijgen?

Het laatste stukje van de puzzel is het daadwerkelijk bezorgen van de weggever. Hoe zorg je er nu voor dat jouw inschrijver ook echt kan genieten van jouw mooie handige lijst, boek of audio-bestand?

Opdrachten

Lees hier de opdrachten die bij dit hoofdstuk horen.

Alleen voor klanten

Hoe breid je je lijst uit? 6 Lessons

Hoe breng je je weggevers onder de aandacht?

Nu je een mooie weggever klaar hebt staan om verzonden te worden, moeten er natuurlijk zoveel mogelijk mensen dat mooie ding ook krijgen! Dat betekent dat je je weggever breed moet gaan promoten. Dat kun je zowel op jouw site als op sociale media doen.

Promoot je weggevers op sociale media

Je kunt zowel je weggever zelf als de blogs waarin je je weggever noemt als input voor je promotie gebruiken. 

Hoe maak je een landingspagina voor je weggever?

Een landingspagina is een pagina op je site waarnaar je verwijst vanuit social media, een advertentie en/of vanuit je blogs. In deze les leg ik uit hoe je een optimale pagina maakt.

Gratis of betaald promoten, wat kies je?

Tot nu toe zijn we overal in deze training uitgegaan van gratis promotie: via organische zoekacties en het delen van je content op sociale media zoveel mogelijk mensen naar je weggever te krijgen.  Dat is altijd een goed idee ook, maar niet de enige optie. 

Hoe verhoog je de conversie?

Hoe zorg je dat je conversie omhoog gaat?

Opdrachten

Lees hier de opdrachten die bij dit hoofdstuk horen.

Pen