Zonder sociale media zijn we eigenlijk nergens. Het is bijna onmogelijk om voet aan te grond te krijgen met je blogs als je ze niet deelt op sociale media.
En toch is er een probleem met sociale media. Een groot probleem zelfs. Juist ja… bijna niemand ziet jouw berichten. Iedereen zit op Facebook, op Instagram, en vaak ook nog op Twitter, Linkedin en Pinterest. En omdat daar zoveel mensen zitten, is het als ondernemer best heel erg lastig om de aandacht te krijgen. Toch?
Doordat er zo ontzettend veel gepost wordt, krijg je nooit alles te zien. En het is ook een vicieuze cirkel: hoe minder mensen op jouw berichten reageren, hoe minder mensen jouw berichten te zien krijgen. En dat alleen al is een hele goede reden om een mailinglijst te starten.
Een e-maillijst is cruciaal voor ondernemers. In deze blog geef ik je drie redenen waarom jij e-mailadressen wil verzamelen.
1: E-mail is het enige medium waar jij alle controle over hebt
Jij bepaalt wanneer jouw mails verzonden worden. En dat is ook het moment waarop ze binnenkomen in de mailbox van je lezers. Natuurlijk kunnen die ervoor kiezen om jouw mails niet te bekijken, net zoals dat ze op sociale media kunnen kiezen om langs jouw bericht te scrollen. Maar ze krijgen het hoe dan ook te zien.
Dus zelfs als Facebook morgen een algoritme-wijziging doorvoert. Of als Pinterest besluit dat jouw pins aan niemand meer getoond worden. Zelfs dan... kun jij jouw ideale klant bereiken. Zolang je maar mailadressen hebt.
Meer blogtips ontvangen?
Schrijf je nu in voor mijn blogmail. Dan ontvang je ze rechtstreeks in je mailbox!
2: Een e-maillijst is de makkelijkste manier om contact te houden
Niemand checkt dagelijks jouw website. Waarschijnlijk checken de meeste mensen wel dagelijks hun Facebook en Instagram. Maar daarin gaan ze meestal niet actief op zoek naar jou.
Hun mailbox... die checken de meeste mensen wel dagelijks. En meestal ook nog vaker. Als je graag wil dat iemand jouw berichten leest, dan is een e-mail verreweg de snelste manier om onder de aandacht te komen bij mensen.
3: E-mail-inschrijvers kopen veel sneller
Mensen die bereid zijn om jou hun e-mailadres te geven, zijn veel vaker bereid om ook iets van je te kopen. De meeste mensen beschermen hun e-mailadres goed. Ze krijgen al genoeg spam en onzinmails tegenwoordig. Als ze bereid zijn om hun mailadres bij jou achter te laten, zegt dat over het algemeen wel iets.
Het is een groter signaal dan iemand volgen op Instagram, of een duim geven op Facebook. Als je je e-mailadres afgeeft, dan geef je een stukje betrokkenheid af.
In mijn ervaring werkt dat ook echt zo. Mensen die een dienst bij mij bestellen, staan in bijna 100% van de gevallen al op mijn mailinglijst.
Heb jij al een mailinglijst?
Heb jij al een e-maillijst? Of vind je het lastig om mensen te vragen hun mailadres aan je te geven?
Schrijf je dan nu in voor mijn mailtips en ontvang het lijstje met mijn 4 meest succesvolle weggevers, die jou zeker weten meer inschrijvingen opleveren.
